ENGLISH FOR TRAVEL
DESCRIÇÃO DO CURSO
Inglês para Viagem é um curso que tem como foco a comunicação em situações reais de viagem.
Você irá aprender a se comunicar em um aeroporto, alfândega, restaurante, hotel, consultório médico e em diversos lugares por onde possivelmente irá passar.
É um curso PERSONALIZADO, portanto você define as situações específicas e prioritárias para sua viagem de acordo com sua necessidade.
A linguagem é internacional, pois envolve falantes da língua inglesa de diversos países, e não apenas falantes de países onde o inglês é a língua nativa. O curso também aborda situações sociais e costumes culturais relativos ao país de sua viagem.
O curso é montado de acordo com o país em que você irá viajar e é feito sob medida para você.
DETALHES DO CURSO
Pré-requisito: Ter o nível A1 completo
Carga Horária: 1 ou 2 vezes por semana
Duração: 40 horas
Material Didático: Material próprio
O QUE VOCÊ IRÁ VER NESTE CURSO
Neste curso você terá noções básicas de com interagir em determinadas situações como:
Situações em Aeroportos
São inúmeras as situações em aeroporto!
- Preencher Formulários
- Pegar sua Bagagem
- Reportar perda de bagagem
- Passar pela Imigração
- Saber sobre meios de transportes disponíveis
- Pedir informação
- Pedir ajuda para um possível problema
Sistema de Transporte Local
Transitar por uma cidade que você não conhece em seu próprio país é um pouco complicado. Em um outro país estrangeiro é um pouco mais!
- Pedir informações na rua
- Pedir informações em estações de ônibus/trem/metrô
- Conhecer os meios de transportes locais e como usá-los
- Quais as melhores opções dentro do pais a se utilizar
- Como comprar passagens
- Conhecer os costumes locais em relação aos meios de transporte
Situações em Hotéis
A chegada e como cada acomodação funciona difere muito de cultura para cultura.
- Fazer seu check-in
- Fazer seu check-out
- Pedir informação em uma recepção de hotel
- Solicitar algum serviço de quarto
- Solucionar algum problema
- Fazer uma reclamação
Situações sobre Refeições e em Restaurantes
A parte interessante dessas situações são os cardápios lotados de pratos que você não conhece.
- Conhecer alimentos típicos da região oferecidos no café da manhã
- Fazer um pedido em um fast food
- Conhecer alimentos típicos e costumes locais no almoço
- Conhecer partes de um cardápio local e fazer um pedido
- Saber de diferentes tipos de restaurantes e outros locais de refeição local
- Fazer reservas de mesa
- Conhecer costumes locais quanto a restaurante e alimentação.
Situações de Compras
Como é bom ir as compras! A questão é como obter informações sobre produtos para não comprar gato por lebre!
- Pedir informações
- Fazer reclamações
- Conhecer costumes locais sobre atendimento ao público
- Fazer devoluções
- Pedir informação sobre preços
- Fazer o pagamento pelo produto desejado
- Medidas e quantidades dos produtos
Passeios e Atrações Turísticas
E vamos bater perna e conhecer as atrações turísticas locais!
- Pedir informações em diversos pontos turísticos
- Conhecer os mais badalados pontos turísticos locais
- Comprar lembrancinhas
- Entender um guia local
Situações sobre Saúde
Sempre é melhor prevenir do que remediar!
- Marcar uma consulta médica
- Relatar seu problema a um médico
- Lidar com hospitais
- Conhecer como funciona uma situação de emergência
- Comprar em uma farmácia
Course Features
- Lectures 76
- Quizzes 3
- Skill level A1+
- Language English
- Students 1
- Assessments Yes
-
Introductory Unit
- Welcome to Márcia Netto English Course
- Pense em Inglês- Dica de aprendizagem
- O uso do dicionário
- Classroom Language- MN Video- Listening and Speaking- Function Focus
- Classroom Language- Interactive Activity- Function Focus
- Classroom Language- Interactive Activity – Function Focus
- Classroom Language- Quiz
- Greetings and Introductions
- Greetings- Listening and Speaking- Function Focus
- Greetings- Graded Video:”How are you?”- Listening and Writing- Function Focus
- Greetings- Graded Video: “Greetings Around the World”- Listening and Writing-Culture Focus
- Greetings and Introductions: “Titles”- Listening and Speaking- Culture Focus
- Greetings and Introductions- Listening and Speaking- Function Focus
- Greetings and Introductions- Reading and Writing- Function Focus
- Greetings and Introductions- Interactive Activity
- Greetings and Introductions- Quiz
-
Hotel
- The Alphabet- MN Video- Listening and Speaking- Pronunciation Focus
- Asking and Giving Personal Information 1- Listening and Reading-Topic Focus
- Asking and Giving Personal Information 2- Listening and Writing- Function Focus
- Checking in to a hotel- Reading and Writing- Function Focus
- Checking in to a hotel- “Polite Language”- Listening and Reading- Culture Focus
- Checking in to a hotel- Writing- Function Focus
- Checking in to a hotel: Listening and Reading- Function and Grammar Focus
- “Checking in to a hotel”- Quiz
- Hotel Information: Simple Present Verb have-Reading and Writing- Grammar Focus
- Hotel Facilities- Listening and Reading- Function and Culture Focus
- Hotel Information: Simple Present Verb have- Reading and Writing- Vocabulary and Grammar Focus
- Hotel: Modal Verb Can:- Listening and Reading- Function and Grammar Focus
- Modal verb ‘can’ for possibility and permission- Reading and Writing- Grammar focus
- Hotels: Concierge desk- “Directions”-Listening, Reading, and Writing- Function Focus
- Protegido: Hotels: “Dealing with problems: Offers of help and Requests”-Listening and Reading- Function Focus
- Protegido: Hotels: “Dealing with problems- Modal Verb Will”- Reading and Writing- Vocabulary and Function Focus
- Protegido: Check-in at a hotel-Listening and Reading- Function Focus
- Protegido: Check-in at a hotel-Modal Verbs Could and Would- Reading and Writing- Vocabulary and Grammar Focus
-
Getting Around the City
- Places in a city- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- Places in a city: “Prepositions”- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- Protegido: Places in a city: “Chinese Festival”- Listening- Vocabulary and Pronunciation Focus
- Protegido: Places in a city: there is/there are- Listening- Vocabulary, Grammar, and Grammar Focus
- Protegido: Places in a city: “Asking about places”- there is/ there are- Grammar Focus
- Protegido: Places in a city: “Asking information about places at a hotel reception”- Listening- Function Focus
- Protegido: Places in a city: “there is ,there are with ‘a/an’, ‘some’, ‘a lot’, ‘no'”-Reading and Writing- Grammar Focus
- Protegido: Asking for and Giving Directions-Listening and Reading-Function Focus
- Protegido: Asking for and Giving Directions-Imperative Forms-Grammar Focus
- Protegido: Asking for and Giving Directions- Vocabulary and Function Focus
- Directions- Interactive Activity- Function Focus
- Protegido: Giving Directions- Vocabulary and Function Focus
-
At an airport
- Protegido: “Would you like…?”: Check-in at an Airport- Reading-
- Protegido: “Landing Card”: “US Customs Declaration”- Reading and Listening- Culture Focus
- Protegido: “Landing Card”- Reading and Listening- Function and Grammar Focus
- Protegido: “Going through Security”: Imperative- Listening and Reading- Function and Grammar Focus
- Protegido: “Immigration Control”- Reading and Listening- Function Focus
- Protegido: “Baggage Claim”- Reading and Listening- Function and Grammar Focus
- Protegido: “Customs Control”- Listening and Reading- Function Focus
- Protegido: “Transportation”: Asking about Transportation at an Airport- Listening and Reading- Vocabulary and Function Focus
- Protegido: “I’d like to make a reservation”: Booking a Ticket- Listening and Reading- Function Focus
-
Traveling Around Countries
-
Shopping around the city
- Protegido: “Types of stores”-Listening and Reading- Vocabulary Focus
- Protegido: Currency: Dollar/ Pound/ Euro- Reading- Culture Focus
- Protegido: “How much…?”: Asking about prices-Listening and Reading- Function Focus
- Protegido: Containers- Reading and Writing- Vocabulary Focus
- Protegido: “Could I have…?”:Asking for Things- Reading and Writing- Function Focus
- Protegido: “Can I try this green sweater?”: Polite Requests- Reading, Writing and Listening- Function Focus
- “I’d like some blue shoes.”- Listening and Speaking- Topic Focus
- Protegido: Comparing Things in a Shoe Store- Reading and Writing- Grammar Focus
- Protegido: “What size is it?”- Listening and Speaking- Function Focus
-
Eating Out
- “I’d like the menu, please”: At a restaurant- Reading and Writing- Function Focus
- Protegido: Menu: “Ordering at a Restaurant”- Menu- Vocabulary and Function Focus
- Protegido: “Eating out in American Restaurants”-Listening-Vocabulary and Culture Focus
- Protegido: “A Question of Taste”: Describing Food- Vocabulary and Pronunciation Focus
- Protegido: Complaining about food: too/enough/not…enough-Function and Grammar Focus
- Protegido: Explaining What you Mean- Food- Topic Focus
- Protegido: Street Food- Level B2
- Protegido: “Food Containers”
- Protegido: Food in the US and UK- Vocabulary- Level B2
- Protegido: “Meat and Poultry”- Vocabulary Focus
- Protegido: “Vegetables”- Vocabulary Focus