Inglês Regular para Adultos
Bem-vindo ao curso de inglês especialmente desenvolvido para adultos que desejam aprimorar suas habilidades de comunicação real e oral. Neste curso você construirá uma base sólida para se comunicar de forma confiante e eficaz em situações cotidianas.
Aqui, abordaremos as quatro habilidades essenciais da língua – ouvir, falar, ler e escrever – enquanto nos concentramos no nível de proficiência A2. É muito importante construir uma base sólida antes de avançar para níveis mais complexos, e é por isso que neste curso você terá uma experiência de aprendizado gradual e prática.
Durante o curso, você irá:
- Comunicar-se em Situações Reais: Você aprenderá a língua em contextos autênticos que você enfrenta em sua vida diária. Desde cumprimentar pessoas até realizar transações simples e fazer pedidos, e poderá ganhar confiança para interagir em situações do mundo real.
- Desenvolver Compreensão Auditiva: Você irá praticar a compreensão auditiva por meio de diálogos e áudios que espelham situações da vida cotidiana, melhorando sua capacidade de entender falantes nativos e expressões comuns.
- Ampliar o Vocabulário e Leitura: Exploraremos textos e materiais que são relevantes para a sua vida, ajudando-o a construir um vocabulário mais rico e melhorar a compreensão de leitura.
- Expressão Escrita Efetiva: Aprender a comunicar suas ideias por escrito é crucial. Você irá praticar a escrita de e-mails simples, mensagens e notas para desenvolver suas habilidades de escrita.
Material didático
O material didático tem como base a abordagem comunicativa, desenvolvendo interações no mundo real no seu dia a dia, em seu ambiente de trabalho, em sua viagem, no mundo tecnológico, e em vários contextos em que a comunicação ‘real’ é usada.
O livro do aluno contém um código de acesso para a plataforma do site da Cambridge, onde você contará com exercícios e videos correspondentes as lições do livro para sua prática, além do e-book que te dará acesso ao livro eletrônico e audios das lições.
💥Níveis disponíveis
-
-
- A1 – 1A e 1B
- A2 – 2A e 2B
- B1-3A e 3B
- B1+– 4A e 4B
- B2– 5A e 5B
- C1- 6A e 6B
-
?Duração de cada nível: 60 a 120 hora-aula aproximadamente, dependendo do nível, comprometimento e número de horas contratadas.
Plataforma Márcia Netto
O Perfil do Aluno inclui atividades complementares destinadas a praticar, aprofundar e solidificar o conteúdo aprendido durante as aulas “online”.
Essas atividades podem ser personalizadas e ajustadas de acordo com suas necessidades individuais, sendo disponibilizadas ao longo do curso. Elas foram concebidas para oferecer a você a oportunidade de obter um nível máximo de prática, contribuindo assim para o seu progresso contínuo.
💥Como realizar as atividades da plataforma:
-
- A maioria dos exercícios pode ser feito na própria plataforma. Caso tenha alguma dúvida ou queira esclarecer alguma questão basta inserir seu questionamento em COMMENTS e clicar em POST COMMENT.
- Alguns outros, por se tratarem de respostas pessoais e ou individuais, devem ser enviados por comentários da mesma maneira explicada acima para qualquer esclarecimento. As respostas serão corrigidas e comentadas na área de COMMENTS.
- Para outros você precisará gravar as respostas para poder praticar sua fala. Para estes, basta gravar um áudio com as respostas em seu celular e enviar para o meu WhatsApp.
Elementos Essenciais para o Aprendizado
-
- Comprometimento: Comprometa-se com seu próprio progresso, definindo metas claras e trabalhando para alcançá-las. O compromisso com o aprendizado é fundamental para o sucesso a longo prazo.
- Disciplina: Aprender um novo idioma exige prática regular e dedicação. Estabeleça uma rotina de estudos e mantenha-se disciplinado em seus esforços para obter resultados consistentes.
- Assiduidade: Participar das aulas regularmente é crucial para acompanhar o ritmo do curso e aproveitar todas as oportunidades de aprendizado oferecidas.
- Rotina de estudos: Crie uma rotina de estudos que se adapte ao seu dia a dia. Reserve um tempo dedicado para o aprendizado do inglês, seja revisando o material do curso ou praticando suas habilidades de comunicação.
- Prática diária e constante: A prática é o segredo para o aperfeiçoamento. Procure interagir em inglês o máximo possível, seja com colegas que falam o idioma ou por meio de recursos online, como vídeos, músicas e aplicativos.
Sugestão de Prática Diária
💥Sugestão para alunos com 1 aula semanal (20 horas).
-
- Dia 1: Aula “online” em tempo real
- Dia 2: Exercícios do site da Cambridge alinhados ao conteúdo abordado na aula “online”.
- Dia 3: Exercícios de extensão e consolidação nesta plataforma alinhados ao conteúdo abordado na aula “online”.
- Dia 4: Exercícios de extensão e consolidação nesta plataforma alinhados ao conteúdo abordado na aula “online”.
- Dia 5: Exercícios de extensão e consolidação nesta plataforma alinhados ao conteúdo abordado na aula “online”.
💥Sugestão para alunos com 2 aulas semanais (40 horas).
-
- Dia 1: Aula “online” em tempo real.
- Dia 2: Exercícios do site da Cambridge alinhados ao conteúdo abordado na aula “online”.
- Dia 3: Aula “online” em tempo real.
- Dia 4: Exercícios de extensão e consolidação nesta plataforma alinhados ao conteúdo abordado na aula “online”.
- Dia 5: Exercícios de extensão e consolidação nesta plataforma alinhados ao conteúdo abordado na aula “online”.
Detalhes do Curso
- Leituras 147
- Quiz 0
- Duração Lifetime access
- Nível de Habilidade All levels
- Linguagem English
- Alunos 2
- Critérios de avaliação Sim
Curriculum
- 6 Sections
- 147 Lessons
- Lifetime
- Unit 7- Eat, Drink, Be Happy- Extended Practice31
- 2.17.1-Naming Food 1- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 2.2Naming Food 2- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 2.3Naming Food 3: “Nick’s Food Shopping List”- Reading, Listening and Speaking- Vocabulary and Pronunciation Focus
- 2.4Comfort Food- Reading and Listening- Topic Focus
- 2.5Quantifiers 1: a /an / some / any-“The EatWell Plate”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 2.6Quantifiers 2: a / an / some; how much/how many – Reading and Writing- Grammar Focus
- 2.7Quantifiers 3: much / many- Reading and Writing- Grammar Focus
- 2.8Quantifiers 4: a few / a little / some- Reading and Writing- Grammar Focus
- 2.9Quantifiers 5: too much / too many / a lot of- Reading and Writing- Grammar Focus
- 2.10Quantifiers 6: a few / a little / too much / too many: “Health Alert!”- Listening and Reading-Grammar Focus
- 2.11Quantifiers 7: “Comfort food”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 2.12Quantifiers 8: “Super Bowl Nachos Challenge”- Authentic Video- Listening- Culture Focus
- 2.137.2-Describing Food- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 2.14Verb Patterns 1- ‘to’ and ‘-ing’- Writing and Speaking- Grammar Focus
- 2.15Verb Patterns 2: “The Dinner Party”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 2.16Verb Patterns 3: “Looking over a menu”- Reading and Writing-Topic Focus
- 2.17Verb Patterns 4: “Eat in the street”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 2.187.3- “I’ll have the chicken.”- Reading and Writing- Function Focus
- 2.19At a restaurant 1- Reading and Writing- Function Focus
- 2.20At a Restaurant 2- Graded Video-Reading and Listening- Vocabulary and Function Focus
- 2.21At a Restaurant 3- Reading and Writing- Function and Vocabulary Focus
- 2.22At a restaurant 4: “A Restaurant Meal”- Listening, Reading, and Writing- Function Focus
- 2.23The sound /dʒ/- Listening and Speaking- Pronunciation Focus
- 2.24The sound /g/- Listening and Speaking- Pronunciation Focus
- 2.257.4- “Impossible Food”- Listening, Reading, and Writing- Topic Focus
- 2.26Impossible Foods-Authentic Video- Listening- Topic Focus
- 2.27Junk Food- Reading and Writing- Topic Focus
- 2.287.5- TIME TO SPEAK- The Perfect Party
- 2.29Check, Review, and Language Summary Unit 7- Evolve 2B- Review Focus
- 2.30“Eat, Drink, Be Happy”- Drama- Episode 7- Evolve 2B- Video- Review Focus
- 2.31Test Unit 7- Quiz B – Evolve 2B60 Minutes
- Unit 8- Trips- Extended Practice20
- 3.18.1-Traveling- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 3.2If and When 1- Reading and Writing- Grammar Focus
- 3.3If and When 2: “Home-Here and There”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 3.48.2- Using Transportation- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 3.5Giving reasons using ‘to’ and ‘for’ 1- Reading and Writing- Grammar Focus
- 3.6Giving reasons using ‘to’ and ‘for’ 2: “Uses of ‘to’ and ‘for'”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 3.7Giving reasons using ‘to’ and ‘for’ 3- Speaking- Grammar Focus30 Minutes
- 3.8Giving reasons using ‘to’ and ‘for’ 4: “Ticket to ride”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 3.98.3-“That’s a great idea!”- Reading and Writing- Function Focus
- 3.10Giving advice, Making Suggestions and Responding- Reading and Writing- Function Focus
- 3.11Saying long and short vowel sounds- Listening and Speaking- Pronunciation Focus
- 3.128.4-“Leaving Home”- Listening, Reading, and Writing- Topic Focus
- 3.13Intonation Patterns- Listening- Pronunciation Focus
- 3.14Listening for Intonation with longer sentences- Listening and Speaking- Pronunciation Focus
- 3.158.5- TIME TO SPEAK- Planning a Trip
- 3.16Planning a Trip to London-Video- Listening and Reading- Culture Focus
- 3.17Check, Review,and Language Summary Unit 8- Evolve 2B- Review Focus
- 3.18“Trips”- Drama- Episode 8- Evolve 2B-Video- Review Focus
- 3.19“Vacation Time”- Documentary- Unit 8 Evolve 2B- Review Focus
- 3.20Test Unit 8- Quiz A- Evolve 2B60 Minutes
- Unit 9- Looking Good - Extended Practice21
- 4.19.1-Naming Accessories- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 4.2Comparative adjectives 1- “Clothes”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 4.3Comparative adjectives 2- Reading and Writing – Grammar Focus
- 4.4Comparative adjectives 3-“Which is better?”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 4.5Comparative adjectives 4-“What to hear at work”- Reading and Writing- Grammar and Vocabulary Focus
- 4.69.2-Describing Appearance- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 4.7Superlative adjectives 1- Reading and Writing- Grammar Focus
- 4.8Superlative adjectives 2-“The best day of my life”- Reading and Writing-Grammar Focus
- 4.9Superlative adjectives 3-“Baby photos”- Reading and Writing- Grammar and Vocabulary Focus
- 4.10Superlative adjectives 4- Reading and Writing- Grammar Focus
- 4.11Comparative and Superlative adjectives 1- Writing and Speaking- Review Focus
- 4.12Comparative and Superlative adjectives 2- Reading and Writing- Grammar Review Focus
- 4.139.3- “What do you think of this?”- Reading and Writing- Function Focus
- 4.14Asking for and Giving Opinions 1- Reading and Writing- Function Focus
- 4.15Asking for and Giving Opinions 2- Reading and Writing- Function Focus
- 4.16Saying / ɝ / vowel sound- Listening and Speaking- Pronunciation Focus
- 4.179.4- “Image is everything”- Reading,Listening, and Writing- Topic Focus
- 4.189.5- TIME TO SPEAK- Sell it!
- 4.19Check, Review, and Language Summary Unit 9 – Evolve 2B
- 4.20“Looking Good”- Drama- Episode 9- Evolve 2B- Video-Review Focus
- 4.21Test Unit 9- Quiz A- Evolve 2B60 Minutes
- Unit 10- Risky Business- Extended Practice25
- 5.110.1-Describing jobs 1- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 5.2Describing jobs 2- Reading and Listening- Vocabulary Focus
- 5.3Describing Jobs 3: “Jobs 1”- Listening and Reading- Topic Focus
- 5.4have to 1: “Jobs 1”- Reading, Writing, and Speaking- Vocabulary and Grammar Focus
- 5.5have to 2: “Jobs 2”- Reading and Writing- Grammar focus
- 5.6have to 3- Reading and Writing- Grammar Focus
- 5.7have to 4- Reading and Writing- Grammar and Vocabulary Focus
- 5.810.2-Describing health problems 1- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 5.9Describing Health Problems 2- Reading and Writing- Extra Vocabulary Focus
- 5.10Making Predictions 1- Reading and Writing- Grammar Focus
- 5.11Making Predictions 2- Reading and Writing- Grammar Focus
- 5.12Making Predictions 3-Reading and Writing- Grammar Focus
- 5.13Making Predictions 4: “Don’t worry, dad”- Reading and Writing- Grammar and Vocabulary Focus
- 5.1410.3- “What’s the matter?”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 5.15Medical Problems- Listening and Speaking- Function Focus
- 5.16Saying final consonant sounds- Consonant Cluster- Pronunciation Focus
- 5.17“A Health Problem.”- Reading- Topic Focus
- 5.18“Don’t worry!”- Speaking- Fluency Focus
- 5.1910.4- “Face your fears”- Reading, Listening, and Writing- Topic Focus
- 5.2010.5- TIME TO SPEAK – Reality TV
- 5.21Check, Review, and Language Summary – Unit 10- Evolve 2B
- 5.22“Risky Business”- Drama- Episode 10- Evolve 2B- Video- Review Focus
- 5.23“Risks on the Job”- Documentary- Unit 10- Evolve 2B- Video- Review Focus
- 5.24Test Unit 10- Quiz B- Evolve 2B60 Minutes
- 5.25Test Unit 10- Quiz A- Evolve 2B
- Unit 11- Me, online - Extended Practice24
- 6.111.1-Using verb-noun Internet Phrases- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 6.2“Using the Internet”- Video- Listening and Speaking- Vocabulary Focus
- 6.3Present Perfect for Experience 1- Reading and Writing- Grammar Focus
- 6.4Present Perfect for Experience 2- Reading and Listening- Grammar Focus
- 6.5Present Perfect for Experience 3- Reading and Writing- Grammar Focus
- 6.6Present Perfect for Experience 4- Reading and Writing- Grammar Focus
- 6.7Present Perfect for Experience-“I’ve never been happier!”- Reading and Writing- Grammar and Vocabulary Focus
- 6.8Song-“I still haven’t found what I am looking for”by U2- Listening and Writing- Grammar Focus
- 6.911.2-Using Social Media Verbs- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 6.10Present Perfect and Simple Past 1- Reading and Writing- Grammar Focus
- 6.11Present Perfect and Simple Past 2- Video- Reading, Listening and Writing- Grammar Focus
- 6.12Present Perfect and Simple Past 3- Listening, Reading and Writing-Grammar Focus
- 6.13Present Perfect and Simple Past 4- Writing and Speaking- Grammar Focus
- 6.14Present Perfect and Simple Past 5- Reading and Writing- Grammar Focus
- 6.15Present Perfect and Simple Past 6- “Social Media Likes”- Reading and Writing- Grammar and Vocabulary Focus
- 6.1611.3- “Can I use your phone?”- Reading and Writing- Function Focus
- 6.17Would you mind…? Do you mind…?- Requests and Permissions- Reading and Listening- Function Focus
- 6.18‘Can’ and ‘could’- Requests and Permissions- Reading and Listening- Function Focus
- 6.19The sound of the letter ‘m’ – Listening and Speaking- Pronunciation Focus
- 6.2011.4- “Selfies”- Reading, Listening, and Writing- Topic Focus
- 6.2111.5- TIME TO SPEAK- Online videos
- 6.22Check, Review and Language Summary- Unit 11- Evolve 2B
- 6.23“Me, Online”- Drama- Episode 11- Review Focus
- 6.24Test Unit 11- Quiz A- Evolve 2B
- Unit 12- Outdoors26
- 7.112.1-Describing Weather 1- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 7.2Describing Weather 2: The Weather 1- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 7.3Describing Weather 3: The Weather 2- Reading, Listening and Writing- Extra Vocabulary Focus
- 7.4be like 1- Reading and Writing- Grammar Focus
- 7.5be like 2- Reading and Writing- Grammar Focus
- 7.6be like 3: “Nine months, eight countries”- Reading and Writing- Grammar and Vocabulary Focus
- 7.712.2-Describing Landscapes and Cityscapes 1- Interactive Activity- Vocabulary Focus
- 7.8Describing landscapes and cityscapes 2: Reading and Writing- Extra Vocabulary Focus
- 7.9Relative Pronouns: who/which/that 1- Reading and Writing- Grammar Focus
- 7.10Relative Pronouns: who/which/that 2- “The trip has it all”-Reading and Writing- Grammar Focus
- 7.11Relative Pronouns: who/that/which 3: “Defining people and things”- Reading and Writing- Grammar Focus
- 7.12“A Vacation to Remember”- Speaking- Fluency Focus
- 7.1312.3-Asking for and Giving Directions: “I think we’re lost”- Reading and Writing- Function Focus
- 7.14“Asking about places”- Reading and Listening- Extra Topic and Function Focus
- 7.15“Directions”-Listening and Speaking-Video-Extra Vocabulary Focus
- 7.16Saying /w/ at the beginning of a word- Listening and Speaking- Pronunciation Focus
- 7.1712.4- “Guerrilla Gardening”- Listening, Reading, and Writing- Topic Focus
- 7.18Listening for the ‘t’ when it sounds like a ‘d’- Listening and Speaking- Pronuciation Focus
- 7.19“Guerrilla Gardening”- Listening- Authentic Video- Extra Topic Focus
- 7.2012.5- TIME TO SPEAK- Places that you’ll love
- 7.21Check, Review, and Language Summary Unit 12- Evolve 2B
- 7.22“Outdoors”- Drama- Episode 12- Evolve 2B- Review Focus
- 7.23“Extreme Weather”- Documentary- Unit 12- Evolve 2B- Review Focus
- 7.24Test Unit 12- Quiz B- Evolve 2B
- 7.25Midterm Test A – Units 7-12- Evolve 2B
- 7.26Final Test B – Units 1-12- Evolve 2B